Wednesday 31 August 2011

anak yg lupakan mak bapak

entry ni bukan perihal raya tapi perihal kehidupan ngeeeeeeee.....mood rayaku kali ni takde harap faham ye......aku sedih rasa pabila melihat mak ayah yang selama ni bersusah payah menjaga anak dari sebesar tapak kaki hingga lah ke dewasa tinggal dirumah yang tak sempurna....sekarang anak-anak mereka hidup denga senang lenang sedangkan ibunya tinggal diteratak yang tak sempurna...sedih aku melihat...sedih dengan perangai anak yang melupakan jasa ibu bapa mereka...aku sangat2 tak puas hati dengan keadaan sekarang...benda ni berlaku di depan mata aku sendiri...aku melihat dengan dua mata  aku sendiri..kadang2 aku geram sakit hati dengan mereka semua...sedangkan aku yang masih remaja pun sedih menengok keadaannyer..kalau aku banyak duit kaya dan mampu aku akan sediakan rumah yang sempurna biarpun rumah tak semewah cukuplah dapat berlindung dari panas dan hujan dan cukup lengkap dengan peralatan yang patut ade di rumah......biarpun anak2 duduk tak jauh dari ibu bapa mereka langsung tak hiraukan aku sedihhhhhhh....tapi sebaliknya yang berlaku anak yang duk jauh pulak yang mengambil berat si ibu tersebut...habis tu anak2 yang duk satu negeri tu buat apa!!! buat2 tak nampak je ker :-( bukan sorang tapi 2 3 4 orang duk kat situ hmmmmmmm......

apa2 pun aku harap pabila aku besar nanti aku tak jadi macam tu yang melupakan jasa orang yang telah bersusah payah membesarkan kita......

p/s utuk anak2 dan untuk diriku sendiri, hargailah orang yang tersayang yang  telah membesarkan kita....n rasenyer tak terlambat lagi nak ucap selamat hari raya aidilfitri maaf jika ada terlanjur kata dan sebagainyer n selamat hari merdeka


gambar ni search dari google harap tuan punyer gambar ni tak marah 

No comments:

Post a Comment

adiWidget™